Abs Lambası Neden Yanar, Abs Arızası,Abs Beyni Tamiri
ABS fren sisteminin çalışabilmesi için, her bir tekerleğin dönüş hızının anlık olarak takip edilmesi gerekir. Böylece kayma yapan tekerlek belirlenebilir ve o tekerleğe aktarılan frenleme kuvveti azaltılarak, o tekerleğin kayması önlenmiş olur. Her bir tekerlekte buluna ve tekerleğin dönüş hızını ABS ECU'süne ileten sensörlere, abs tekerlek hız sensörleri denir. Bu sensörlerin sinyallerine göre tekerlek hızı, araç hızı, aracın yaptığı kilometre bilgisi hesaplanır. ABS tekerlek hız sensörü, her bir tekerlekte ayrı ayrı, ucu poyranın arka kısmında bulunan sensör sinyal dişlisine bakacak şekilde bulunur.

Çalışma Mantığı: Merkezde bir sabit (doğal) mıknatıs ve demir çekirdeğin üzerine bakır tel sargılar sarılmıştır. Mıknatısın etrafında sabit manyetik alan vardır. Fakat mıknatısın önünden sinyal dişlisi dönerek geçerken, bu sabit manyetik alanı bozar ve değiştirir. Bunun sonucunda değişken manyetik alan oluşur. Faraday kanunu der ki, değişken bir manyetik alan içinde bulunan iletken telde gerilim (voltaj) oluşur. Buna göre sinyal dişlisi döndüğünde, değişken manyetik alanın içinde kalan sensör sargılarında voltaj oluşur. Daha hızlı dönüş, daha yüksek voltaj üretir ve sinyalin frekansı da o oranda artar, bu frekanstan (tekrarlanma hızından), tekerleğin dönüş hızı hesaplanır.
Çalışma Mantığı: Merkezde bir sabit (doğal) mıknatıs ve demir çekirdeğin üzerine bakır tel sargılar sarılmıştır. Mıknatısın etrafında sabit manyetik alan vardır. Fakat mıknatısın önünden sinyal dişlisi dönerek geçerken, bu sabit manyetik alanı bozar ve değiştirir. Bunun sonucunda değişken manyetik alan oluşur. Faraday kanunu der ki, değişken bir manyetik alan içinde bulunan iletken telde gerilim (voltaj) oluşur. Buna göre sinyal dişlisi döndüğünde, değişken manyetik alanın içinde kalan sensör sargılarında voltaj oluşur. Daha hızlı dönüş, daha yüksek voltaj üretir ve sinyalin frekansı da o oranda artar, bu frekanstan (tekrarlanma hızından), tekerleğin dönüş hızı hesaplanır.
Hiç yorum yok